niedziela, 24 lutego 2013

AKTUALIZACJA (2018) Jak pozbyć się tłustych włosów u lalki Barbie! / UPDATE (2018) How to get rid of greasy hair from Barbie doll!



2018 
AKTUALIZACJA / UPDATE







 




-----------------------------------------------------------------------------------------------

 2013

Witam wszystkich na moim blogu!
Dzisiejszy wpis będzie dość nietypowy jak dla mnie ponieważ nie prezentuję żadnej sesji. Chciałem pokazać wszystkim jak pozbyć się tłustych włosów u lalek!

Zacznę od tego, że firma Mattel zaczęła wypuszczać nowe lalki których włosy są klejone od środka. Niestety klej jest na tyle mocny, że wypływa na powierzchnie głowy lalki tworząc wrażenie tłustych włosów:)

Szukając w internecie nie znalazłem sposobu na tyle skutecznego aby pomógł...

Próbowałem już płynu do mycia naczyń,szamponów, alkoholu i nic aż do momentu kiedy postanowiłem zaryzykować i użyłem proszku do prania! Okazało się, że po wysuszeniu włosy przestały się kleić i problem zniknął! 

Zapraszam na mój tutorial :D

Welcome to my blog! 
Today's entry is a bit different, mainly because it does not show any session. I want to show you all, how to get rid of that greasy doll hair!

But let's start from the beginning. Mattel have started new dolls whose hair is glued from the inside.
Unfortunately, the glue is so potent that it flows out on doll's head making the image of greasy hair :)

I could not find any efficient way to help...

I've tried dishwashing liquid, shampoo, alkohol and still nothing... until i have decided to risk a little bit and tried washing powder! It turns out, that after drying doll's hair it stopped to be greasy and the problem disappeared!

Check out my tutorial :D

1. Jeżeli włosy twojej lalki wyglądają tak to pora to zmienić!
1. If your doll's hair look like this, it is time to change it for good!

2. Potrzebujesz proszku do prania.
2. You need washing powder.

3. Zmocz włosy lalce a następnie posyp je proszkiem do prania i wcieraj we włosy.
3. Wet dolls hair and later sprinkle them with washing powder and rub it into hair. 

4. Aby uzyskać lepszy efekt wczesuj proszek do prania grzebieniem.
4. To obtain even better effect, comb the washing powder into hair.

 5. Kiedy już wczesałeś proszek do prania zmyj go letnią wodą. Osusz ręcznikiem i wysusz suszarką. Pamiętaj aby suszarka była minimum 30 cm od głowy lalki! Susz powoli przeczesując od czasu do czasu.
5. After combing the washing powder, shower with lukewarm water. Dry it with towel and use hair dryer. Remeber that the dryer should be as far as 30 cm from the head. Dry slowly combing hair from time to time.

6. Gdy włosy są już suche delikatnie je uczesz. Jak sami widzicie po suszeniu od razu widzimy efekt:)
6. When the hair is dry, comb it gently. As you can see, we can observe the effect already :)

Koniec:)
Fin :)





 ...............................................................................................................................................................

Ta lalka z serii fashionistas nie miała zbyt dużo szczęścia przy produkcji. Jej włosy były tak tłuste, że kleiły mi się dłonie podczas czesania;( Oj Mattel! Dzięki mojej metodzie problem zniknął kiedy zastosowałem proszek do prania! Sami zobaczcie na zdjęciu;)
This "fashionistas" doll didn't have much luck during production. Her hair was so greasy, that my hands were sticky (and sweet;)) during combing. (Oh Mattel! Thanks to my method, problem was solved when I used washing powder! See it for yourself on the picture:)

 Mam nadzieję, że pomogłem paru osobom moją radą? Życzę powodzenia przy czesaniu waszych lalek!
Wasz Charli:*
I hope, that I helped someone with my advice? I wish your good luck when brushing your doll's hair!
Yours truly,
Charli :*
.............................................................................................................................................................

kulisy z kicią;)
backstage with kitty:)
Thanks Pedro for translation:)

6 komentarzy:

  1. ciekawe. mam na składzie taką główkę i sprubuję. :D Dzięki za tutka! :]

    OdpowiedzUsuń
  2. Super tutorial! Ja na szczęście nie mam takich problemów z moimi "potworkami" :D
    Fajny kot :3

    OdpowiedzUsuń
  3. Rozwiązanie genialne w swojej prostocie! Jeśli moje lalki dopadnie ten problem, na pewno wypróbuję. :) Może bez suszarki, bo łatwo coś niechcący przypalić, a i lalczyne włosy lepiej się układają, kiedy same wyschną.

    OdpowiedzUsuń
  4. Znam ten sposob jednak nie pomaga na niektore glowy...po prostu ilosc kleju czasami jest tak przerazajaca ze po takiej kuracji juz za kilka dni jest to samo co bylo :/

    OdpowiedzUsuń
  5. do lalek monster high polecam terpentyne, puder sie u nich nie sprawdzi

    OdpowiedzUsuń